Bessenyei Gábor: Az ​első csók és egyéb démonok

Először egy vallomással tartozok. Nem igazán szoktam YA könyveket olvasni. Biztos túl öreg vagyok már hozzá. Bessenyei Gábor könyve ennek ellenére is felkeltette az érdeklődésemet. Egyrészt azért, mert egy ideje már nyomon követem a tevékenységét (bár most először olvastam tőle regényt). Másrészt ez a könyv a címével megfogott (illetve, az eredeti címével fogott meg). 

A történet számomra egy kicsit lassan indult, nem is haladtam jól vele. Aztán, ahogy haladtam a könyvvel, egyre jobban magával ragadott. Az iskolai részeknél néha úgy éreztem, mintha vissza röppentem volna az időben...bár nem tudtam eldönteni, hogy ennek mennyire örülök. A mi középiskolai kollégiumunknak elég hasonló élete volt, mint amit Gábor leírt a könyvében. Megvolt a bunkó és a kevésbé bunkó szobatársak, a kocsmaszerű, zenegépes törzshely, sőt, volt korlátunk is, amit támasztva nézhettük az elhaladó lányokat. A misztikus részek is érdekesek voltak, bár a körmöm azért nem rágtam le.

Patrik életének kettőssége egy kicsit furcsa volt számomra, úgy tűnt, hogy túlságosan is könnyen meg tud feledkezni arról, hogy milyen problémák is vannak otthon. 

A fordulatok egy kicsit könnyen kiszámíthatóak voltak, legalábbis engem nem értek nagy meglepetések.

Minden összevetve egy jól megírt, érdekes könyv, bár az nyilvánvaló, hogy nem én vagyok a célcsoport (és korcsoport), mindenképpen csak ajánlani tudom. Én pedig továbbra is figyelemmel követem Gábor munkásságát, legyen az vlog, blog vagy éppen könyv.

 

 

Fülszöveg:

Vajon ​mi az ijesztőbb: egy szellem vagy életem első csókja?

Patrik tizenhat éves, és úgy érzi, már nagyon ideje lenne járni valakivel. Amikor észreveszi, hogy Emma, a suli egyik legszebb lánya egyre biztatóbb jeleket küld felé, alig hisz a szerencséjének. 
Minden szuperül alakul, ám egy éjszaka megjelenik a kollégiumban Patrik halott kutyájának szelleme. 
De mit akar tőle a frissen eltemetett házi kedvenc? És miért beteg Patrik édesanyja, ha az orvosok nem találnak semmi okot? 
Patrik maga kezd nyomozni. 
Felkeresi egyik régi iskolatársát, Lilit, akiről azt pletykálják, hogy igazi boszorkány. 
Szellemek, átkok, éjszakai szeánszok – kiderül, hogy a lánynak mindez meg sem kottyan, de a sötét erő, ami Patrik családját fenyegeti, sokkal kegyetlenebb, mint bármelyikük sejtette volna.

Patrik úgy érzi, kettészakad az élete. 
Odahaza egy ismeretlen misztikus fenyegetés telepszik rá, miközben a kollégiumban próbálja teljes szívvel belevetni magát első párkapcsolatába, túlélni az első ügyetlenkedéseket, a bizonytalanságot, és rosszindulatú szobatársa kötekedéseit.

Lehet esélye a szerelemre, ha közben egy alattomos túlvilági lény a családjára tör?

Nyerj bepillantást egy kamasz srác féltve őrzött titkaiba!